BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 2 April 2013

pontianak..sundelbolong..langsuir


ni kira 2nd blog aku...blog aku lagi 1 utk bisnes aku...ni blog aku yg 1st tu www.shafarie.blogspot.com..aku bukannye tau sgt pasal blogni...just suka utk suka2.. =)

ok..dalam otak dan fikiran aku ni, aku tertanya...apa beza pontianak, sundelbolong, dan langsuir..psamaan dia memang la hantu dr kalangan wanita,berasal dr wanita yg mati beranak..tp aku nk tau bezanya je..apa2 pn, aku dah tanya kpd pakar..jwpn aku dpt "tak perlu cari beza jin ni, baik kaji tentang Allah, nk tau beza manusia dgn jin, sy boleh bagitau". terus aku terdiam seribu bahasa, sentap terkaku..

dan..tgh aku menaip ni, tetiba dtg idea nk buat cerita pasal ponti, sundel dan suwey ni..hahahaha

PADA SUATU HARI

pada suatu hari, penduduk kampung paku laris membuat mensyuarat kerana tak tahan dgn gangguan pontianak
dan ingin mengupah seorang bomoh utk menghalau atau memakukan saja pontianak itu

sebelum dipakukan tok bomoh..pontianak ni lah yang sentiasa mengganggu penduduk paku laris..


tok bomoh pun dilantik, tok bomoh nak pakukan pontianak dan ingin menjadikan isteri tapi dalam hati tok bomoh, dgn harapan jadi cantek macam maya karin.i. tok bomoh pun single juga


setelah dipakukan, pontianak kaget (proses pertukaran kepada manusia)


taraaaa!!dah berubah da pon..tok bomoh gembira krn betul2 menjadi secantik maya karin


ni dia...tok bomoh tu bahagia dgn maya karin tersayang...belum kawen lagi masa ni...baru mengenal hati budi masing masing


sebelum bersanding, maya sedia untuk dimekapkan..masa nak mekapkan maya, pak andam ternampak sesuatu


ya paku!!paku di tengkuk maya!!tapi pak andam ni moden tak tau ape2 lalu mencabut paku itu


tuh dia..nk berubah dah tuh...
pak andam terkejut!!lalu lari


penduduk kampung paku laris gempar dgn maya berubah menjadi pontianak sebelum melarikan diri


tok bomoh pun sedih kerana tak kesampaian nak mengahwini maya karin..tetapi nekad utk mencari maya karin yang telah terbang entah kemana..tapi hampa kerana pontianak maya karin dah pun berhijrah ke kampung tepian tersorok (pontianak harum sundal malam 2)


tok bomoh ingin mencari pontianak lain, setelah berjaya mencari pontianak lain, tok bomoh segera memakukan pontianak tersebut dan berharap secantik nealofa..

tok bomoh terkejuttt!!!! kerana pontinak bertukar menjadi...

taraaaaaa


tok bomoh terkejut sehingga berdarah hidung lalu menjadi gila

hahahaha

No comments:

Post a Comment