BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday 3 April 2013

HOT SANGAT....DAN HIPOKRIT GILERRR

aku kekadang tertanya jugak, best ke jadi hot ni??
dalam fb aku, kawan2 hampir 3k tapi yg hidup boleh dikira dgn sepuluh jari tangan aku ni..well mereka yg boleh dikira tu adalah classmates aku masa belajar dulu. dorang je lah kawan dan  sahabat aku ketika senang dan susah.
berbalik pada topik kita..
HOT...
sesuai dgn warna merah yg melambangkan "kepanasan" seseorang bagaikan pisang goreng yg dimakan pada waktu petang...

aku masih tak paham..kenapa la orang berebut-rebut nk jadi hot?best sangat?sembah orang datang menyembah ke ape?

bagi aku, hot ni utk orang yg lupa  asal usul. lupa diri dan  lupa keagungan Tuhan..baik budak sekolah, remaja, siswazah, pekerja, dan  org tua yg masih teruna dan masih segar daranya (sebab tu tak kawen2).

cuba la kalau aku tegur dekat  fb aku  tu.."assalamualaikum,sihat x?" tunggu reply kemain lama. aku ingat buat karangan dgn soalan aku, tapi reply cuma.. "sihat".. aku masih bersabar.. aku pn reply lagi panjang meleret..dan jwpnnya tetap sepatah..reply lg, terus ade bunyik cengkerik..

aku tegur sbb kat dorg post kat status dorang "kawan ramai, jgn lah bajet hot, dah add/approved tegur2la"..mcm status dorang seperti meludah ke muka sendiri..

nk kata kaya..muka rupawan..tersohor satu kl??jgn nk beranganla..kaya pn takat tu jugak duitnya, muka x la ade cahaya, terkenal bkn satu kolumpo, 1 kampung pn belom tentu..

berkawan dgn sama taraf...nk sama2 hot supaya bila orang pandang, boleh bangga diri tu..kalau mcm aku ni nk berkawan dgn golongan hot x bertempat ni, alamatnya kne reject, tp baguslah, sebab dorang kawan mse senang je..susah sikit, terus hilang mcm kne culik..

hayoo !!RASULULLAH S.A.W yg dimuliakan ALLAH sebagai makhluk paling mulia pn tetap merendah diri..

HIPOKRIT

ni dia penyakit manusia ni..depan kemain baik..pijak semut, semut tu sempat catwalk bawak kaki dia..wah...kira sape yg terlihat, terus terpikat lah!takde cacat cela..kat dahi tu tertulis s.e.m.p.u.r.n.a!

ok, semalam aku berjumpa sorang kawan fb aku, dalam whatsapp, baik je ayat..wahhh boleh jadi calon lover ni..tp mcm aku bagitau tadi, aku jumpa budak tu, utk pertama kali nye...

terus bertukar watak!well kalau tak suka aku, ckp, xde lah aku susah2 nk jumpa..hipokrit kemain uols!!siap nasihat aku mcm2. aku tak peliksbb selalunya aku jumpa orang mesti nk bagi nasihat...contohnye "u jgn la cenggini"...dan tetap dalam nasihat tu selitkan keburukkan orang..untuk ape???!!!padahal sama je diri tu..dan aku tak paham, knp dia boleh tetiba nk nasihat..

bila aku  bg ayat manis penuh sindiran..wahhh time tu jugak nk perbetulkan kecacatandiri tu..konon Tuhan bagi kau kelebihan utk psycho orang la..

ok, hipokrit nye di sini, aku boleh nampak cara dia pandang aku, bercakap, tetiba berubah perangai, semua tak kena..mcm aku agak, dah jumpa mestio dia nk lost contact dengan aku..

ala..korang pn mesti penah kena kan...depan korang,dia senyum je..belakang, penuh kejahatan!

paling syok, dia mesti nak cerita kebaikan yg dia  dah buat, keburukkan orang yg langsung orang tu tak buat, ditikok tambah...perlu ke uols???

aku rela xde kawan dari ada kawan mcm dua yg di atas ni...
mulut  wangi, hati busuk..kan?kan?kan?

No comments:

Post a Comment